lørdag den 26. januar 2013

Sådan ser man ud, når man ...

....

#1 Har sovet en lur på 6 timer på nær et kvarter!
#2 Har tanket diesel på en benzinbil!!! 
#3 Har en vild hårvækst og i den grad trænger til at få studset pandelokkerne
#4 Smiler selvom man er syg. IGEN
#5 Drikker smoothie og kan lide det
#6 Hammer glasset ned i bordet og automatisk lukker øjnene, når lyden kommer



Åh ja! Jeg tror ikke, jeg burde knytte alt for mange ord til min weekend so far ... :-) I går måtte jeg hente Silke i børnehaven, fordi hun er blevet syg. IGEN! Sådan er det jo med små børn, men når man kun har været i job i 14 dage, så er det som om, at det er lidt ekstra træls ... Hun har været lidt mat i dag, men stadig haft energi til lege. Her til eftermiddag var hun også frisk nok på at tage med på shoppetur i i Stof og Stil efter stof til det helt store fastelavnsskrud. Silke vil gerne være prinsesse til fastelavn, og selvom vi har prinsessekjoler herhjemme, så har jeg alligevel haft lyst til at gå all in på sy-selv-prinsessekostume. Desværre nåede vi aldrig så langt, for da jeg skulle tanke bilen, kom jeg ved et uheld til at fylde diesel på! Shit altså ... Tak til min kære veninde E, hendes far og bror som kom mig til undsætning! :-) Nu holder bilen hos Automesteren og venter på at tanken kan blive tømt! Og tak til min mand for at tage det pænt :-)

Det sidste stykke tid, har jeg gået og strøget Theos pandehår væk fra øjenene ret konstant. I dag gik det op for mig, at jeg nok snart må tage action og gøre noget ved lokkerne! Jeg har aldrig klippet nogen i mit liv! Og jeg tror, jeg vil være virkelig dårlig til det! Når man ikke kan skrive på en lige linje på en blank side, så tror jeg altså heller ikke, man kan klippe lige! Derfor er jeg ret sikker på, at den rette løsning heller ikke er, at jeg selv fatter saksen. Silke havde et fint lille springvand, indtil jeg endelig tog hende til frisøren og fik klippet en lille page, ligesom jeg selv havde, da jeg var barn. Det var ikke engang særlig dyrt at få hende klippet, så det er ikke prisen, der holder mig tilbage, når jeg endnu ikke har fået klippet Theo. Det er nok allermest angsten for, at han ender med en forfærdelig grim frits! Jeg kan slet ikke se det for mig? Hvad siger I? Kunne det blive pænt nok med en haircut? 
Og hvad sker der lige for at sove en 6 timers lur??? Det er den vildeste rekord! Silke sov aldrig mere end 2 timer ad gangen! Der er Theo lidt bedre til at sove 3 timer! MEN 6 TIMER!!! ??? Både G og jeg måtte tjekke flere gange, om nu også han trak vejret!  

Smoothie har altid hittet herhjemme. Det gør den også hos Theo. Jeg plejer at blende en banan, et par håndfulde hindbær. Nogle gange erstatter jeg nogle af hindbærerne med blåbær. Så fylder jeg som regel rismælk eller almindeligt komælk i, så det lige dækker bærerne, og nu hvor Theo er 1 år, kommer jeg også lidt honning i. Mit hemmelige ingrediens som jeg vil dele med jer, er at komme et drys kanel i! Det smager ret godt, synes jeg :-) 

Håber I nyder jeres weekend. KH K :)    

19 kommentarer:

  1. Shit han er nuttet ham Theo :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh Tak :-) Det synes jeg også, men som mor er det vel svært at synes andet om sit eget barn. Kh K :)

      Slet
  2. Dejlige billeder :-) Uha... diesel på en benzinbil...

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. I know! :-) Den fejl håber jeg ALDRIG jeg vil gentage! Grøn = benzin. Sort = diesel. Jeg har forstået det nu :-) KH K

      Slet
  3. Hold da op for en lur! Så må han have været klar til spas bagefter :)
    Herhjemme var det længste D kunne præstere i dag 1 t og 50 min.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er helt vildt, ik? Nærmest ret unormalt. Theo er først blevet rigtig god til at tage nogle lange lure efter, han blev 1 år. Silke har aldrig haft et specielt stort behov for at sove! Hun har vist arvet jeg-er-bange-for-at-gå-glip-af-noget-genet fra sin far :-) 6 timer er dog HELT uhørt! Det har vi aldrig prøvet. Vi er så småt ved at vænne ham til kun at sove 1 lur om dagen, og jeg tænker, at det er det, der har slået ham helt ud :-) KH K

      Slet
  4. Dejligt indlæg :) Storm er også syg igen og skal have dræn i på mandag :( for pokker det var en lang lur! Storm sover max 2 timer i træk pga ørerne (også om natten!). God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh øv altså ... Stakkels Storm og stakkels jer! :( Håber, at alt går vel i morgen! Og at I forhåbenligt kan få en lidt bedre nattesøvn! Uden opvågninger hver anden time! 6 timer er altså helt uhørt her! Jeg tror, han havde lidt søvn at indhente fra fredag ... MEN jeg må indrømme, at han efter, han er blevet 1 år, er blevet god til at tage nogle lange lure på 3 timer! Det er nyt for os! Så længe kan jeg kun huske, at Silke har sovet 2 gange :-) KH K

      Slet
  5. Dejlige børn du har og sikke en smutter, men det kan jo ske;)
    Jeg har heller ikke være så begejstret for, at klippe mine pigers hår herhjemme - min yngste på snart 2,5 år har jeg fx aldrig klippet og hun er virkelig langhåret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :-) Ja, ups .... :-) Jeg vil helst pege fingre og frasige mig alt ansvar! :-) MEN det går vist ikke helt! Til gengæld tror jeg ikke, jeg nogen sinde vil gentage fejlen! Silke er også kun blevet klippet et par gange. En gang hos frisøren og en gang af hendes farmor. Hun kunne dog godt trænge til at få klippet spidserne. Jeg tror dog, at jeg snart må finde på noget med Theo ... Selvom han også ser sød ud med springvand :o) KH K

      Slet
  6. Dejlige billeder....
    Håber bilen overlevede.... Og du får anskaffet materialet til fastelavnskjolen alligevel!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Det tror jeg! Vi finder ud af det i morgen ...! Ups! :) Ærgerligt, at jeg ikke kunne komme afsted! Enten må jeg se om, jeg kan få tid i ugens løb! Ellers må jeg gå i Stof 2000! Der behøver jeg ingen bil for at kommer til! Og måske er det i virkeligheden bedst, at jeg holder mig væk fra biler for en stund:) KH K

      Slet
  7. hahaha kirsten!! Jeg har altid tænkt, at det var noget som jeg engang ville komme til at gøre!! Er det ikke være hvis man heller benzin på en diesel? Eller det er måske det samme? Og ja tak for 6 timers lur - VILDT. Vores børn sover også max 2 timer men 6 timer bare engang i mellem ville da være et hit. Tænkt hvad man kunne nå ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Jeg har altid tænkt, at det aldrig ville ske for mig! :-) Men det var før, jeg fik børn! Nu er det netop, sådan noget, der sker for mig! Jo, det er vist være, hvis det havde været omvendt! Det googlede jeg mig til, og jeg har faktisk allerede glemt hvorfor! Til gengæld har jeg fundet ud af, at slangen til diesel er større end til benzin, hvilket betyder, at den ikke kan gå ned i selve tanken. Og nu undrer du dig sikkert over, hvordan det så lykkedes for mig? Det gjorde det heller ikke! Og mens jeg tankede, tænkte jeg også flere gange, at det dog var mystisk, at jeg ikke kunne få slangen helt ned i bilens tank(!) Ej, men altså ... HALLO MAND :-)
      Vi forsøger at vænne Theo til en lur, så jeg tror at hans enormt lange lur på 6 timer skyldtes, at han var lidt i søvnunderskud ... Men i al den tid han sov, nåede jeg; en legeaftale med Silke, at køre halvvejs til Stof og Stil, fylde diesel på bilen, få hjælp til at komme hjem, køre i Cos for at bytte en kjole, for blot at finde ud af at jeg havde glemt min kvittering, køre efter fastelavnsboller og handle i Føtex. Jo, man kan nå en del, når barnet sover en lur på 6 timer :) KH K

      Slet
  8. Sikke en begivenhedsrig weekend! Er imponeret over en lur på seks timer og så må jeg tilstå at min værste frygt netop er at fylde benzin på dieseldyret - godt han tog det pænt! Ellers skønne billeder af skønne unger!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke! Ej, men en 6 timers lur er jo også helt gak :-) Bilens dom er, at den bliver så god som ny, når tanken er tømt. Det kommer til at koste en mekanikers timeløn! Det er ikke så slemt, som jeg frygtede. Heldigvis :-) Og jeg har lært af min fejl! Jeg gør det aldrig igen :-) KH K

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share It